دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

رانا يا ساينا؟

علت انتخاب اين دو خودرو، قيمت نسبتا پايين آنها در مقايسه با ساير خودروهاي موجود در بازار است. همان طور كه مي‌دانيد خودروهاي ارزان قيمت در تمامي كشورهاي دنيا، اولويت اكثريت جامعه براي خريد يك خودرو هستند. البته خودروسازان معتبر در سطح دنيا، سعي بر اين دارند كه كيفيت اين دسته از محصولات را تا حد امكان بالا ببرند تا رضايت مشتري را جلب كنند. همچنين وجود آپشن‌ها و امكانات مختلف مطابق با قيمت خودرو، يكي ديگر از اهداف آنها و البته معيارهاي مشتريان است.

در كشور ما هم همين نكته صادق است و با توجه به وضعيت اقتصادي موجود در سال‌هاي اخير، اكثريت جامعه رو به خودروهاي ارزان آورده‌اند. اما متاسفانه در آشفته بازار ايران انتخاب‌هاي چندان متنوعي براي مردم وجود ندارد و بازار خودروهاي ارزان به محصولات بي كيفيت داخلي و چيني اختصاص يافته است مشخصات ساينا و رانا از گزينه‌هاي موجود هستند كه در اين رده قيمتي قرار مي‌گيرند.

به گفته مسئولين، ساينا يك خودرو تماما ايراني است كه مراحل طراحي و ساخت آن به دست مهندسين ايراني صورت پذيرفته. ساينا به عنوان يك خودروي مستقل پا به بازار گذاشت اما حقيقت آن است كه ساينا چيزي بيشتر از يك فيس ليفت بر روي تيبا نيست. تيبا اولين خودروي ايراني بود كه لقب «زيباي ايراني» بر آن نهاده شده بود كه كمي ما را به تعجب وامي‌داشت چراكه زيبايي خاصي در آن جلب نظر نمي‌كرد. البته تيبا در نسخه هاچبكي به نام تيبا 2 هم عرضه شد كه ظاهر بهتري دارد و باتوجه به اين، توانست موفقيت نسبتا خوبي را كسب كند.

اما ساينا محصول بعدي ساپيا بود كه به سبب قرارگرفتن روي پلت فرم X200 عدد ۲ را با خود يدك مي‌كشيد و رقم دوم آن هم نشان‌گر قرار گرفتن آن در كلاس خودروهاي سدان است. رقم سوم نيز نشان از دومين فيس ليفت روي اين محصول دارد. البته مديران سايپا اعتقاد دارند تغييرات اعمال شده روي ۲۳۲ بيشتر از آن چيزي است كه به آن فيس ليفت گفته شود و آن را يك خودرو جديد مي‌دانند.

اما به محصول بعدي يعني رانا مي‌رسيم. رانا يك خودرو ايراني محصول ايران خودرو است كه بر روي پلتفرم ايكس ۱۲ كه با پژو ۲۰۶ اس‌دي  مشترك است،ساخته شده‌.  رانا بعد از سمند و تيبا، سومين خودرو ملي محسوب مي‌شود. اين خودرو در تاريخ 29 فروردين 1388 رونمايي شد اما توليد آن تا سه سال رنگ واقعيت نگرفت. دلايل اين اتفاق نامشخص بود اما شايد مهم‌ترين علت، تغيير مديريت ايران خودرو بود كه طرح را فاقد ارزش اقتصادي مي‌دانست.

ايران خودرو در ابتدا وعده داد كه در سال 1389 تعداد 20 تا 30 هزار نسخه از رانا را با قيمت پايه 10 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه كند كه اين امر هيچگاه محقق نشد. در حال حاضر حتي فكر كردن به يك خودروي 10 ميليون توماني هم براي ما يك رويا است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۰۹ توسط:سانيا موضوع:

بررسي 4 خودرو در بازار

ميخواهيم به بررسي 4 خودرو پر طرفدار و معروف  در بازار خودرويي ايران بپردازيم و از اين 4 تا خودرو براي هركدام در يك قسمت كوچيك معايب و مزايايي كه دارند را براي شما شرح بديم تا در بهترين فرصت خريد و فروش خودرو بتوانيد بهترين تصميم و بهترين سود را داشته باشين و از انتخابتون راضي باشين

موتور پرايد، چه كاربراتوري و چه انژكتوري هميشه براي دارندگانش دردسرساز بوده است. همواره بسياري از افرادي كه بنده با آن‌ها در ارتباط هستم از نقص در موتور هنگام مصرف CNG گله‌دارند. همچنين بعد از مدتي هم مصرف سوخت بالا مي‌رود و به‌اصطلاح استهلاك موتور به‌شدت بالا رفته و باعث مي‌شود تا از خريد اين خودرو به دليل مصرف پايين بنزين دلسرد شويد. مشكلات ديگر هم فراوان است و در اين مقاله نمي‌گنجد اما تنها تعدادي از آن‌ها را به‌صورت تيتروار اشاره مي‌كنم: ريپ زدن موتور انژكتوري، خاموش كردن‌هاي ناگهاني، استارت نخوردن، خفه كردن و … . جالب اينجاست كه تمامي اين مشكلات دقيقا بعد از تحويل گرفتن پرايد از نمايندگي به وجود آمده است و در اين خصوص نمايندگي با گرفتن مبلغي خودرو را تعمير مي‌كند! اين در حالي است كه بايد شركت خودروساز خودرويي كه به خريدار تحويل مي‌دهد از همه لحاظ سالم باشد و در صورت وجود مشكل بدون دريافت هزينه و حتي پرداخت مبلغي به‌عنوان غرامت به خريدار خودروي وي را تعمير و يا جايگزين نمايد.

ديگر لازم نيست كه توضيحي دراين‌باره بدهم. فقط كافي است تا يك‌بار به داشبورد پرايدهاي جديد دست بزنيد تا بفهميد كه چقدر از پلاستيك خشك و بي‌كيفيت استفاده شده است. يكي از دوستانم در رابطه با داشبورد پرايد مي‌گويد” اگه سايپا داشبورد را با پلاستيك يك‌بار مصرف مي‌ساخت، بهتر از اين مي‌شد!”. متاسفانه وي نيز از كساني است كه اين خودرو را خريداري كرده و همواره از همه‌چيز آن گله دارد. اما استفاده پلاستيك‌هاي بسيار و حتي بي‌خود و بي‌جهت در جاي‌جاي كابين و نيز استفاده از پلاستيك‌هايي كه به‌هيچ‌عنوان با تريم به‌كار رفته در كابين تطابق ندارد، از ديگر مشكلات پرايد است.

پرشيا

پيشرانه پژو پارس سال و پژو ۴۰۵ GLX مشترك هستند و اين مورد يكي از عمده معايب پژو پارس سال به شمار مي‌رود. موتور ۱.۸ ليتري هشت سوپاپه پژو پارس سال، موسوم به XU7 از فناوري بسيار قديمي بهره مي‌برد و به هيچ عنوان راندمان مناسبي ندارد. ارقام خروجي پيشرانه XU7 براي خودرويي با اين حجم قابل قبول نيستند و از سوي ديگر مصرف سوخت اين موتور نيز به هيچ عنوان اقتصادي به نظر نمي‌رسد. اين مسئله با توجه به افزايش قيمت بنزين و سهميه‌بندي آن براي خريداران اهميت بيشتري يافته؛ به همين دليل در حال حاضر ارزش خريد پژو پارس سال در بازار رو به كاهش است.

مصرف سوخت پژو پارس سال در سيكل تركيبي حدود ۹.۱ ليتر در صد كيلومتر برآورد مي‌شود كه حتي نسبت به رقباي وطني اين عدد بالاست. براي مثال اين رقم در مورد سمند EF7 حدود ۷.۵ ليتر در صد كيلومتر و در مورد پژو ۲۰۶ صندوقدار يا رانا ۶.۹ ليتر در صد كيلومتر عنوان شده است. از مقايسه ارقام فوق به راحتي مشخص مي‌شود كه پژو پارس سال از نظر مصرف سوخت در جايگاه پايين‌تري نسبت به رقبا قرار مي‌گيرد. خروجي پيشرانه XU7 نيز نسبت به دو پيشرانه TU5 و EF7 ضعيف‌تر است؛ بنابراين پژو پارس سال همچنان حرفي براي گفتن در مقابل رقباي وطني خود ندارد. اين مقايسه هنگامي كه با خودروهاي چيني هم‌قيمت پارس صورت گيرد نتايج بدتري به دنبال خواهد داشت.

206

يكي از مهم ترين معايب پژو 206 تيپ 5، آسيب پذيري واشر سرسيلندر است، اين ايراد را افرادي كه از حرفه مكانيكي اطلاعاتي داشته باشند، بهتر متوجه مي شوند كه چه قدر مهم است. واشر سرسيلندر در واقع قطعه اي است كه از نشت آب و روغن جلوگيري مي كندو بايد خاطر نشان كرد كه بروز هر نوع پارگي، خوردگي و پوسيدگي و … سبب خرابي پيشرانه پژو 206 مي شود. البته علت اصلي ايجاد چنين مشكلي اين است كه با افزايش استادارد دماي آب و روشن شدن دور اوليه فن خنك كننده در دماي بالاتر از 95 درجه، تشخيص افزايش دما علي الخصوص در سرعت بالا بسيار سخت است.

معايب پژو 206 تيپ ۵ ؛ سيستم جلوبندي

يكي ديگر از معايب پژو 206، ضعيف بودن جلوبندي است. ايجاد سروصداي غيرعادي و روشن شدن چراغ چك قطعا به علت خرابي جلوبندي ماشين است. البته بسياري از افراد و مالكان خودرو اذعان داشته اند، با اينكه در دست اندازها مراقب موانع بوده اند و به آرامي از آن عبور كرده اند اما بارها به علت خرابي جلوبندي راهي تعميرگاه شدند. يكي از عواملي كه سبب ضعيف شدن جلوبندي خودرو مي شود، كوچك بودن قسمت جلويي و يك بخشي بودن آن است. قسمت جلو پژو 206 نسبت به بقيه خودروها وزن بالايي را تحمل مي كند كه اين نيز به واسطه طراحي آن است.

جلوي پژو 206 برعكس ديگر خودروها تك بخشي است كه اين نيز به نوبه خود سبب آسيب پذيري و خرابي جلوبندي شده و به نسبت تعميرات سخت تري را نيز در پي دارد. از جمله قطعاتي كه در اين مورد آسيب مي بينند شامل كاسه نمد، پلوس و ميل موج گير است.

سمند

راحتي كابين سمند EF7، يكي از مزيت هايي است كه در تمامي اعضاي خانواده سمند به چشم مي خورد. توان مناسب موتور EF7 در مقايسه با ساير رقباي داخلي ، از ديگر مزيت هاي سمند EF7 است. همچنين عدم تغيير قابل توجه قدرت موتور هنگام استفاده از گاز هم نكته اي است كه نبايد به راحتي از كنار آن گذشت. اين ها علاوه بر نكاتي كه بالاتر به آن ها پرداختيم از مزاياي سمند EF7 به شمار مي روند؛ اما معايب سمند EF7 به شرح زير است:

گراني قطعات از معايبي است كه با توجه به توليد داخل بودن اين خودرو مي تواند براي صاحب خودرو آزاردهنده باشد. موتور EF7 از قدرت قابل قبولي برخوردار است، اما اين موضوع در سرعت هاي پايين چندان صدق نمي كند و به گواه مالكين، قدرت موتور پس از عبور از سرعت 60 كيلومتر بر ساعت خود را نشان مي دهد. همچنين در سر عت هاي بالا صداي زيادي به اتاق منتقل مي شود كه با افزايش صداي سيستم صوتي حل مي شود!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۸:۳۱ توسط:سانيا موضوع:

توضيح درباره دنا پلاس و دنا معمولي

«دنا پلاس» در پاييز ماه ۱۳۹۵ معرفي شد و ساخت و ساز آن از فصل زمستان همان سال اما با مدل ۱۳۹۶ از سوي شركت خودرو سازي ايران خودرو به جاده‌هاي كشورمان رسيد. كه در ادامه به بررسي مشخصات فني دنا پلاس ميپردازيم.

 تغييرات ظاهري دنا پلاس در چراغ‌هاي جلو و عقب باقابليت دي لايت و نئوني، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبي تازه روي درها ميباشد. در نماي جلويي، طراحان ايران‌خودرو توانسته‌اند با افزودن رنگ سياه يك تيكه به قسمت مركزي سپر، جلوپنجره اين خودرو را يه خرده بزرگ‌تر جلوه داده و چهره‌اي مشابه به محصولاتي مثل ميتسوبيشي لنسر را براي اين اسب ايراني خلق نمايند.

 فرم كلي چراغ‌هاي جلو نسبت به دنا عادي هيچ تغييري نداشته، ولي طراحي اجزاي داخلي آن به لطف به كار گيري از ديلايت‌هاي LED و چراغ‌هاي نئوني، مقداري عوض شده است . به‌طوركلي تغييراتي كه در نماي جلويي مشاهده مي شود مشتمل بر طرح جديد آينه‌هاي جانبي، سانروف، حذف آنتن راديويي معمولي، تغيير تحول گرافيك چراغ‌ها و استفاده از جلوپنجره جديد بوده كه درمجموع جذابيت بيشتري را براي اين خودرو به همراه داشته‌ است .

 خط افقي كه به‌طور مشترك روي درب‌هاي دنا معمولي سمند و سورن به چشم ميخورد، جاي خويش را به خط زاويه‌دار و خشني داده ميباشد كه از گلگير جلو آغازشده و تا قسمت انتهايي خودرو ادامه دارد.

 همينطور رنگ كرومي جديد دستگيره درب‌ها در كنار طرح جديد لچكي‌هاي انتهاي شيشه عقب سبب زيبايي هرچه بيشتر نماي جانبي اين خودرو شده است، اما نبايد نقش خطوط شكسته پايين درب‌ها را در زيباسازي نماي جانبي دنا پلاس ناديده گرفت.

نصب سانروف، طراحي دوباره چراغ‌هاي جلو و عقب، اضافه شدن آنتن كوسه‌اي به انتهاي سقف و طراحي خطوطي در گوشه‌ها، تغييرات عمده‌اي بود كه دنا را به دنا پلاس تبديل كرد. وجود سانروف در دنا پلاس، آن را به خودروهاي لوكس نزديك‌تر كرده بود و مسلما موجب شد تا از محبوبيت بيشتري هم برخوردار شود.

 در قسمت تفاوت اين خودرو با دنا معمولي مدني شود به وجود تجهيزات رفاهي مثل به سانروف، دوربين عقب، چراغ روشنايي زير پا، جايگاه مخصوص عينك، تهويه مطبوع اتوماتيك، سنسور دنده‌عقب، بلوتوث، آينه‌هاي تاشونده برقي، سيستم قطع خودكار سوخت و سيستم كنترل بخار بنزين اشاره نمود.

در دنا پلاس صندلي راننده و سرنشين جلو برقي ميباشند و قابليت و امكان تهيه و تنظيم شوندگي دارند. تعدادي از اين امكانات در دناي معمولي هم وجود داشتند ولي از ميانه سال ۹۷ برخي از اين آپشن‌ها (ايربگ جانبي و سانروف) مجدداً از خانواده دنا پلاس حذف شدند.

 مهم‌ترين حذفيات اين خودرو مواقعي مانند ايربگ‌هاي جانبي، سانروف، جاعينكي و سيستم پشتياني نويگيشن ميباشد. خانواده دنا داراي دو نوع موتور گوناگون ميباشد، ورژن توربو و عادي. در واقعيت دنا پلاس توربو به عبارتي دنا پلاس ميباشد كه خصوصيت توربوشارژ نيز بر روي آن قرار داده‌شده است.

دنا توربو كه آخرين‌مدل دنا واردشده به بازار ميباشد توان بيشتر و سرعت‌ بالاتري دارد. در واقعيت سه ثانيه زودتر به‌سرعت ۱۰۰ كيلومتر مي‌رسد. همينطور با تكيه‌بر اين پيشرانه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نيوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۲۰۰ دور در دقيقه ايجاد مي‌نمايد.

 در بحث موتوري دنا و دنا پلاس هيچ تفاوتي باهم ندارند و موتور نصب‌شده بر روي هر دوي آنان به عبارتي موتور EF7 سمند ميباشد. موتوري ۱۱۴ اسب بخار كه در به دور آن در هر دقيقه ۶۰۰۰ به دور در دقيقه ميباشد. موتور دنا و دنا پلاس ۴ سيلندر ۱۶ سوپاپ بوده و به لحاظ استاندارد آلايندگي نمره يورو ۴ را به خويش تخصيص داده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۴:۱۵ توسط:سانيا موضوع:

طرح جديد مجلس براي اوضاع آشفته بازار خودرو

در روزهاي اخير جلسه اي با حضور برخي از نمايندگان مجلس و كارشناسان صنعت خودرو و عضو كميسيون صنايع و معادن در انديشگاه سياستگذاري اميركبير برگزار شد. در اين نشست، از طرح جديد تحول بازار و صنعت خودرو بررسي شد. ايشان ادامه داد بازار خودرو با آسيب هاي زيادي رو به رو شده است در حالي كه ظرفيت توليد را داريم اما توزيع خودرو درست صورت نمي گيرد.

زماني كه بازار حال خوبي ندارد، كالاي مصرفي همچون خودرو به يك كالاي سرمايه اي تبديل مي شود. ايزدخواه عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس ادامه داد: طرح جديدي آماده شده است براي فروش خودرو كه براي تحول بازار خودرو در كميسيون صنايع و معادن در حال بررسي است.

اين طرح بر اين اساس برنامه ريزي شده كه شيوه توزيع و فروش را اصلاح كند و قرار است با عرضه اين محصول در بورس كالا اين امر تحقق پيدا كند. با اجراي اين طرح قيمت گذاري دستوري حذف شده و قيمت بر اساس عرضه و تقاضا تعيين مي شود.

شيوه مشخص كردن قيمت خودرو بايد به گونه اي باشد كه منفعت توليدكننده و مصرف كننده را در نظر بگيرد. با رهكاري كه در اين طرح ارائه شده، اين امر تحقق خواهد يافت. اين طرح مزيت هايي دارد كه قطعا باعث بهبود روش قيمتگذاري و توزيع خودرو مي شود.

با فروش خودرو در بورس كالا، دست واسطه ها و دلالان از بين خواهد رفت. ايزد خواه ادامه داد: اگر قيمت تعادلي خودرو در بورس از قيمت تمام شده، بيشتر باشد از اين اختلاف قيمت، ماليات گرفته مي‌شود و اين پول به جاي اينكه به دلالان يا خودروساز برسد به دولت داده مي شود تا براي توليد بيشتر و كاهش قيمت ها مصرف شود.

در اين طرح قرار است مالياتي كه از بورس خودرو گرفته شود 20 درصد به خزانه وارد شده و در توسعه حمل و نقل عمومي از آن استفاده شود. همچنين 70 درصد هم به خودروسازها وام كوتاه مدت جهت توليد خودرو، داده مي شود. درصورتي كه توليد خودرو توسط خودروسازان بالا باشد 10 درصد پاداش به خودروسازان داده خواهد شد. همانطور كه مشاهده مي كنيد تمامي تلاش ها جهت توليد خودرو انجام شده است.

علاوه بر مساله توليد، كيفيت خودرو نيز در اين طرح مورد بحث قرار گرفته است. معيارهايي مانند مصرف سوخت، ايمني، صادرات. درصورتي كه خودرويي امنيت بالايي داشته باشد با اجازه قانون از سود بيشتري نيز برخوردار خواهد شد كه باعث افزايش كيفيت خودرو مي شود.

يكي ديگر از مواردي كه در اين طرح آمده و باعث كم شدن قيمت خودرو مي شود، به وجود آوردن امكاناتي جهت توليد خودرو دست ساز است. در اين طرح، فروش خودرو به شكل سيستمي انجام مي شود و براي خريداران يك كد رهگيري در بور داده مي شود كه ساير موارد مانند كارت خودرو و كارت سوخت و شماره گذاري از طريق اين كد صورت مي گيرد و فروش خودرو براي خودروسازان در خارج از بورس قابل انجام نيست.

براساس اين طرح، به گزارش دهندگان فساد و تخلف در صنعت خودروسازي 30 درصد از عوايد كشف، داده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۶:۵۳ توسط:سانيا موضوع:

معرفي كيا سراتو

كيا يك برند كره اي است كه در سال 1957 به عنوان كمپاني خودروسازي در اين كشور شروع به فعاليت كرد و رفته رفته به يكي از برندهاي معتبر خودرويي در چين و بازارهاي بين المللي تبديل شد. اين شركت كره اي در سال 2003 يكي از سدان هاي مهم خود را به نام سراتو طراحي و توليد و به بازار خريد و فروش خودرو روانه كرد. كيا در سال ۲۰۰۳ اقدام به طراحي و توليد يك سدان شهري جمع‌وجور به نام سراتو كرد كه به علت طراحي نسبتا متفاوت نسبت به بقيه خودروهاي اين شركت بازتاب قابل توجهي را در بازار هاي بين المللي به دست آورد كه تاكنون بيش از دو نسل از آن ساخته و عرضه شده است. اين ماجرا همين جا ختم نمي شود. كيا براي نسل دوم سراتو تصميم گرفت تا اين سدان پرفروش و محبوب را در رده هاي مختلف هاچبك، كوپه و سدان طراحي و به بازار عرضه كند. اين نسل در دو نسخه سدان و كوپه به بازار كشورمان وارد شد. در سال 1393 گروه خودروسازي سايپا با كيا وارد مزاكره شد و نسل دوم كيا سراتو را در 4 مدل مختلف به بازار داخلي عرضه كرد.

خريد خودرو سراتو

مشخصات فني و ايمني كيا سراتو

- پيشرانه 1.6 ليتري

كيا سراتو مونتاژي با دو موتور 1.6 ليتري و 2 ليتري 4 سيلندر با 16 سوپاپ عرضه شد كه از نوع DOHC MPI هستند و قدرت و كشش خوبي داشته و خيلي با نسخه هاي وارداتي تفاوت ندارد. سيستم انتقال قدرت در هر دو نوع پيشرانه به صورت اتوماتيك 6 سرعته دستي و هم اتوماتيك در نظر گرفته شده است. اين گيربكس نيروي توليد شده را به چرخ هاي جلو منتقل مي كند. موتور 1.6 ليتري قادر است 124 اسب بخار نيرو و 156 نيوتن متر گشتاور توليد كند و با در اختيار داشتن 11 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد.

- پيشرانه 2 ليتري

 پيشرانه قوي تر كيا سراتو 2 ليتري بوده كه مي تواند 156 اسب بخار نيرو و 195 نيوتن متر گشتاور توليد كند. اين پيشرانه با 10 ثانيه مي تواند به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد از اين رو تفاوت چنداني در شتاب با نسخه ضعيف تر خود ندارد. حداكثر سرعتي كه اين پيشرانه مي تواند به آن برسد 190 كيلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت اين خودرو در سيكل تركيبي 8 ليتر بوده كه در مقايسه با رقبايش خوب ارزيابي مي شود.

ايمني كيا سراتو

از ويژگي هاي مهمي كه كيا سراتو دارد ايمني خوب اين خودرو است. اين سدان محبوب توانسته است 5 ستاره ايمني از IIHS دريافت كند و در سال 2010 به عنوان يكي از خودروهاي اقتصادي امن در دنيا محسوب شود. از ساير تجهيزات ايمني اين خودرو مي توان به دو عدد كيسه‌ ي هوا، ترمزهاي ضد قفل، سيستم كمكي ترمز اشاره كرد. اين در حالي است كه در نسخه مونتاژ كيا سراتو امكاناتي نظير كنترل كشش، سيستم هشدار فشار باد لاستيك و‌ سيستم كنترل پايداري حذف شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۱۰ توسط:سانيا موضوع:

راه و روش هاي معامله خودرو

امروزه تحت تاثير رشد و پرورش فراينده و گسترده بزرگ تكنولوژي، راهكارهاي داد و ستد خودرو از طريق هاي سنتي و ديرين، به سمت و سوي راهكارهاي فروش اينترنتي و آنلاين سوق پيدا نموده است.

به صورت معمول، بخش اعظمي از اشخاص براي معامله خودرو به بازارهاي هفتگي خريد فروش خودرو يا اين كه نمايشگاه ها مراجعه مي نمايند كه معمولا اولويت اولشان هم پيدا كردن رنج دقيق قيمت خودرو مورد نظرشان هست. فارغ از شك وترديد، برخورداري از يك خودروي مطلوب و ايمن، براي برآورده ساختن نيازهاي ايجاد شده، از رتبه اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

بخش اعظمي از اشخاص براي برطرف ساختن نيازهاي خويش به معامله خودرو صفر كيلومتر روي مياورند. در سمت و سوي مقابل، جمع زيادي از قشرهاي جامعه نيز به علت عدم تامين منابع و تمكن مالي بجاي خريداري نمودن خودروي صفر كيلومتر، خريد خودروهاي استوك و كاركرده را در دستور كار خود قرار مي‌دهند.

اگرچه معامله خودرو هاي كاركرده و دست دوم با مزيت هايي همراه ميباشد، ولي احتمال وجود اشتباهات و مشكل هاي آن را نيز نمي توان ناديده گرفت. مبتني بر، آمارهاي اعلام گرديده، بالغ بر 81 درصد خودروهاي استوك يا اين كه كاركرده كه براي فروش در نظر گرفته ميشوند و از جانب فروشنده سالم و سواي عيب و نقص اعلام ميشوند، در حقيقت افزون بر 60 درصد اين خودروها از مشكلات بدنه، ظاهري و فني برخوردار ميباشند.

قيمت روز خودرو

اين كار به خير و خوبي نشان مي‌دهد كه داد و ستد خودرو، فارغ از در نظر گرفتن نكات و مورد هاي داراي اهميت دراين باره، تا چه حد ميتواند با اشتباهات و خلل هاي قابل توجهي همراه باشد. ناگفته نماند كه اينك يك سري وب سايت معامله خودرو وجود دارند كه اشخاص ميتوانند با مراجعه به اين سايت ها، علاوه بر كسب آگاهي لازم، اقدامات مقتضي را در مورد داد و ستد خودرو به عمل ببندند.

در كل، امروزه شيوه ها و راه‌هاي متنوعي براي داد و ستد خودرو وجود دارد. از سوي ديگر، تحت تاثير نوسانات و اشتباهات موجود در بطن اقتصاد، ارزش نهايي خودروها با ارتقاء چشمگيري همراه شده‌است.

در چنين شرايطي بخش اعظمي از اشخاص براي خريد خودروي مورد نظر خود، به سمت شيوه هاي فروش قسطي كشيده ميشوند. راهكارهاي فروش اقساطي خودرو، به ويژه در بحبوحه اقتصادي شرايط كنوني، از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است.

بي شك، قيمت ماشين در خريد فروش خودرو بسيار تاثير گذار و مؤثر است. به همين دليل بخش اعظمي از اشخاص براي آگاهي از ارزش هاي روز و لحظه اي خودروها، بارها به سايت هاي خريد و فروش خودرو مراجعه نموده تا از نرخ درست اين توليدها آگاه باشند.

براي بخش اعظمي اشخاص خريد فروش خودرو كاري مشقت بار و در عين حال ترسناك تلقي مي‌شود. يك كدام از مشكلاتي كه بسياري از كاربران و خريداران خودرو با آن دست و پنجه نرم مي كنند، يافتن سايت هاي فعال و داراي اعتبار در مسئله معامله خودرو است.

با بسط و رونق فضاي مجازي و شبكه هاي عمومي، هر روزه وسعت وسيعي از آگهي هاي متنوع و متعدد درباره با مسئله خودرو را نظاره گير هستيم. سواي اغراق، داشتن يك خودروي با كيفيت و در عين حال ايمن، گرفتاري زيادي از خريداران و مصرف كنندگان است.

امروزه داشتن يك خودروي مطلوب، نقش بارز و پررنگ اي در تمامي ابعاد زندگي آدم ايفا مي نمايد. چراكه براي انجام بخش اعظمي از كارها روزمره و تردد در سطح شهر يا اين كه رمز وقت وصال به دفتر، وجود اين وسيله كاربردي بسيار تاثير گذار و مؤثر است. در چنين قوانيني و به خواسته برطرف ساختن اين نيازها، اشخاص معامله خودرو را مد لحاظ خويش قرار ميدهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۱:۳۲ توسط:سانيا موضوع:

كلاس بندي موتور سيكلت ها

طبقه بندي انجينهاي مورد استفاده در موتورسيكلت ها:

انجين هاي مورد استفاده در موتورسيكلت از نظر حجم به صورت زير كلاس بندي (طبقه بندي) مي گردند:

انجينهاي كلاس تا 100 سي سي:

 اين نوع انجينها در موتورهاي كوچك به كار مي روند، گرچه سرعت و شتاب خوبي ندارند وليكن مصرف سوخت آنها خوب و قابل قبول مي باشد . عمده استفاده از آنها د ر موتورسيكلتهاي با كاربر د تفريحي (مسافتهاي كوتاه )، خريدهاي درون شهري، مسافتهاي كوتاه شهري مي باشد.

انجينهاي كلاس 100 سي سي:

اين نوع انجينها دامنه وسيعتري از موتور سيكلتها را شامل شده و در مسافتهاي شهري و حتي جاده هاي خاكي كاربرد دارند.

انجينهاي كلاس 125 سي سي:

 اكثر انجينها در اين حجم به كار برده مي شوند، اين انجين شتاب، سرعت و مصرف سوخت قابل قبول و متوسطي را تامين مي كند وليكن ازآنجا كه سرعت و شتاب بالايي ندارد در موتورسيكلتهاي با كاربري برون شهري (بزرگراهها) كمتر به كار رفته و عمدتا در موتور سيكلت هاي معروف به Enduro و يا موتور سيكلت هاي بياباني كوچك به كار ميرود .

بيشتر درباره انواع موتور سيكلت ها و خريد آنها: https://www.dorhato.com/motorcycle

انجينهاي كلاس 175 سي سي:

حجم انجينهاي اين كلاس بين 170 تا 200 سي سي تغيير مي كند و عمدتا در موتور هاي Enduro يا موتور هاي بياباني به كار مي رود.

انجينهاي كلاس 250 سي سي:

انجين هاي اين طبقه بين 200 تا 300 سي سي تغيير مي كند . تقريبا تمام شركتهاي موتور سيكلت سازي موتوري در اين كلاس ارائه كرده اند . اين نوع انجين تقريبا در تمامي موتور سيكلت هاي با كاربري بياباني ، شهري ، مسابقه و Enduro كاربرد دارد.

انجينهاي كلاس 350 تا 400 سي سي:

اين كلاس در واقع نخستين كلاس موتور سيكلتهاي پر قدرت ميباشد . سرعت، شتاب بالا و مصرف سوخت تقريبا مناسب از

مشخصه هاي اين نوع انجين مي باشد. اين انجين نيز تقريبا در تمامي موتورسيكلتها كاربرد دارد و در بين موتور سيكلتهاي sport

نيز بكار مي رود.

خريد موتور سيكلت

انجينهاي كلاس 500 سي سي:

اين كلاس در واقع معرف يك انجين پر قدرت است . در اين كلاس مصرف سوخت خيلي مهم نيست. اين نوع انجين را هم

در موتورسيكلتهاي خياباني (شهري) و هم در موتورسيكلتهاي مسابقه بكار مي برند.

انجينهاي كلاس 600 تا 750 سي سي:

اين نوع انجين معمولا در موتورسيكلتهاي شهري و توريستي (برون شهري) بكار گرفته مي شوند.

انجينهاي كلاس بالاي 750 سي سي:

 اين نوع انجين در موتور سيكلتهاي مسافرتي (توريستي) بزرگ كاربرد داشته و بيشتر اين مدلها از نظر طبقه بندي دركلاس موتور هاي فوق سنگين قرار دارند .وزن تقريبي اين موتور ها در حدود 280 تا 360 كيلو گرم مي باشد . اين نوع انجينها از نظر ابعاد و اندازه و توان خروجي در حدود 90 اسب بخار شبيه به انجين هاي به كار رفته در خودرو هاي كوچك مي باشد . سرعت تقريبي اين موتور سيكلت ها بيشتر از 200 كيلومتر در ساعت بوده و قيمت تمام شده يك چنين موتور سيكلتي با تجهيزات كامل معمولا بيشتر از قيمت يك خودروي شواري كوچك است .

درباره 2 برند خوب موتور سازي

هارلي ديويدسون (HARLEY DAVIDSON)

هيچ ليستي بدون حضور اين غول آمريكايي كامل نمي‌شود! هارلي ديويدسون يكي از قديمي‌ترين و بهترين برند هاي موتور سيكلت در جهان است كه كار خود را با ساخت دوچرخه‌هاي موتوردار آغاز كرد. اين برند، نمادين‌ترين برند توليد موتور سيكلت‌ است و مردم بسياري در سراسر جهان با آن خاطره دارند. هارلي براي هر سليقه‌اي يك موتور سيكلت دارد! واقعا كه اين كمپاني داستاني پر فراز و نشيب دارد و بارها مرگ را به چشم ديده است! اگر مي‌خواهيد درباره اين هيولاي بادي بيلدينگي بيشتر بدانيد، اصلا و ابدا مقاله‌ي جذاب هارلي ديويدسون؛ پسر بد آمريكا را از دست ندهيد! شايد بعد از خواند آن فكر كنيد كه هارلي ديويدسون بهترين مارك موتور سيكلت تاريخ است!

بهترين برندهاي موتور سيكلت

ياماها (YAMAHA)

ياماها يكي از قديمي‌ترين برند هاي موتور سيكلت ژاپني است. بنيانگذار اين كمپاني يك جمله جالب دارد: اگر مي‌خواهيد انجام دهيد، به بهترين شكل ممكن انجام دهيد! ياماها اولين مدل موتور سيكلت خود را در سال ۱۹۵۴ توليد كرد و در فقط ۶ سال به يك برند بين‌المللي تبديل شد و صادرات برند موتور سيكلت خود را به ايالات متحده آغاز كردند. موتور سيكلت ياماها بيشتر براي سواري‌هاي كوتاه و تفريحي طراحي شده است تا سواري‌هاي طولاني در جاده. يكي از دلايل محبوبيت اين برند موتور سيكلت قيمت منطقي ياماها است.

ايران تنها خريدار يونيت انژكتور چين

اين كارشناس رشته مهندسي مكانيك با بيان اينكه مبدع سيستم يونيت اينجكشن، شركت ميكوني ژاپن است كه پروژه آن با شكست مواجه شد، گفت: اين شركت ژاپني نتوانست پايداري عملكرد آلودگي اين محصول در توليد انبوه و در شرايط مختلف آب و هوايي را اثبات كند. شبيه اين كار را پرايد در مقطعي به اسم پرايد سي‌ال‌سي انجام داد كه بسيار مشكل‌دار بود. در بازار چين نيز شركت كيانجيانگ موتور سايكل اين كار را كرد و شكست خورد. يعني در هيچ جاي دنيا، اين سيستم در توليد انبوه موفق نبوده ولي چيني‌ها آن را وارد بازار ايران كرده‌اند.

دوزندگان، نفوذ سيستم يونيت انژكتوري به بازار ايران را ناشي از ضعف دستگاه‌هاي نظارتي دانست و گفت: در كشور ما ضمن صرف هزينه‌هاي بالا، به دليل نبود سيستم نظارتي در بخش داوم و پيمايش، ورود اين سيستم به كشور ميسر شده است. واقعيت اين است كه چيني‌ها تا به حال اين نمونه را به جايي نفروخته بودند ولي ما بازار خود را به راحتي در اختيار آنها قرار داديم.

هشدار كارشناسان به وزارت صنعت و محيط زيست

وي اظهار كرد: حدود يك سال پيش گزارشي توسط كارشناسان اين حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همينطور سازمان حفاظت محيط زيست ارسال و طي آن به اين دستگاه‌ها هشدار داده شد كه ممكن است داستان سي‌ال‌سي در پرايد، در موتورسيكلت انژكتوري نيز تكرار شود، كه تكرار هم شد و الان مي‌بينيم كه اكثر سيستم‌ها يونيت انژكتوري و پلانژري هستند نه انژكتوري واقعي و استاندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۴۲ توسط:سانيا موضوع: