دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

معرفي كيا سراتو

كيا يك برند كره اي است كه در سال 1957 به عنوان كمپاني خودروسازي در اين كشور شروع به فعاليت كرد و رفته رفته به يكي از برندهاي معتبر خودرويي در چين و بازارهاي بين المللي تبديل شد. اين شركت كره اي در سال 2003 يكي از سدان هاي مهم خود را به نام سراتو طراحي و توليد و به بازار خريد و فروش خودرو روانه كرد. كيا در سال ۲۰۰۳ اقدام به طراحي و توليد يك سدان شهري جمع‌وجور به نام سراتو كرد كه به علت طراحي نسبتا متفاوت نسبت به بقيه خودروهاي اين شركت بازتاب قابل توجهي را در بازار هاي بين المللي به دست آورد كه تاكنون بيش از دو نسل از آن ساخته و عرضه شده است. اين ماجرا همين جا ختم نمي شود. كيا براي نسل دوم سراتو تصميم گرفت تا اين سدان پرفروش و محبوب را در رده هاي مختلف هاچبك، كوپه و سدان طراحي و به بازار عرضه كند. اين نسل در دو نسخه سدان و كوپه به بازار كشورمان وارد شد. در سال 1393 گروه خودروسازي سايپا با كيا وارد مزاكره شد و نسل دوم كيا سراتو را در 4 مدل مختلف به بازار داخلي عرضه كرد.

خريد خودرو سراتو

مشخصات فني و ايمني كيا سراتو

- پيشرانه 1.6 ليتري

كيا سراتو مونتاژي با دو موتور 1.6 ليتري و 2 ليتري 4 سيلندر با 16 سوپاپ عرضه شد كه از نوع DOHC MPI هستند و قدرت و كشش خوبي داشته و خيلي با نسخه هاي وارداتي تفاوت ندارد. سيستم انتقال قدرت در هر دو نوع پيشرانه به صورت اتوماتيك 6 سرعته دستي و هم اتوماتيك در نظر گرفته شده است. اين گيربكس نيروي توليد شده را به چرخ هاي جلو منتقل مي كند. موتور 1.6 ليتري قادر است 124 اسب بخار نيرو و 156 نيوتن متر گشتاور توليد كند و با در اختيار داشتن 11 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد.

- پيشرانه 2 ليتري

 پيشرانه قوي تر كيا سراتو 2 ليتري بوده كه مي تواند 156 اسب بخار نيرو و 195 نيوتن متر گشتاور توليد كند. اين پيشرانه با 10 ثانيه مي تواند به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت برسد از اين رو تفاوت چنداني در شتاب با نسخه ضعيف تر خود ندارد. حداكثر سرعتي كه اين پيشرانه مي تواند به آن برسد 190 كيلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت اين خودرو در سيكل تركيبي 8 ليتر بوده كه در مقايسه با رقبايش خوب ارزيابي مي شود.

ايمني كيا سراتو

از ويژگي هاي مهمي كه كيا سراتو دارد ايمني خوب اين خودرو است. اين سدان محبوب توانسته است 5 ستاره ايمني از IIHS دريافت كند و در سال 2010 به عنوان يكي از خودروهاي اقتصادي امن در دنيا محسوب شود. از ساير تجهيزات ايمني اين خودرو مي توان به دو عدد كيسه‌ ي هوا، ترمزهاي ضد قفل، سيستم كمكي ترمز اشاره كرد. اين در حالي است كه در نسخه مونتاژ كيا سراتو امكاناتي نظير كنترل كشش، سيستم هشدار فشار باد لاستيك و‌ سيستم كنترل پايداري حذف شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۱۰ توسط:سانيا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :