دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

كلاس بندي موتور سيكلت ها

طبقه بندي انجينهاي مورد استفاده در موتورسيكلت ها:

انجين هاي مورد استفاده در موتورسيكلت از نظر حجم به صورت زير كلاس بندي (طبقه بندي) مي گردند:

انجينهاي كلاس تا 100 سي سي:

 اين نوع انجينها در موتورهاي كوچك به كار مي روند، گرچه سرعت و شتاب خوبي ندارند وليكن مصرف سوخت آنها خوب و قابل قبول مي باشد . عمده استفاده از آنها د ر موتورسيكلتهاي با كاربر د تفريحي (مسافتهاي كوتاه )، خريدهاي درون شهري، مسافتهاي كوتاه شهري مي باشد.

انجينهاي كلاس 100 سي سي:

اين نوع انجينها دامنه وسيعتري از موتور سيكلتها را شامل شده و در مسافتهاي شهري و حتي جاده هاي خاكي كاربرد دارند.

انجينهاي كلاس 125 سي سي:

 اكثر انجينها در اين حجم به كار برده مي شوند، اين انجين شتاب، سرعت و مصرف سوخت قابل قبول و متوسطي را تامين مي كند وليكن ازآنجا كه سرعت و شتاب بالايي ندارد در موتورسيكلتهاي با كاربري برون شهري (بزرگراهها) كمتر به كار رفته و عمدتا در موتور سيكلت هاي معروف به Enduro و يا موتور سيكلت هاي بياباني كوچك به كار ميرود .

بيشتر درباره انواع موتور سيكلت ها و خريد آنها: https://www.dorhato.com/motorcycle

انجينهاي كلاس 175 سي سي:

حجم انجينهاي اين كلاس بين 170 تا 200 سي سي تغيير مي كند و عمدتا در موتور هاي Enduro يا موتور هاي بياباني به كار مي رود.

انجينهاي كلاس 250 سي سي:

انجين هاي اين طبقه بين 200 تا 300 سي سي تغيير مي كند . تقريبا تمام شركتهاي موتور سيكلت سازي موتوري در اين كلاس ارائه كرده اند . اين نوع انجين تقريبا در تمامي موتور سيكلت هاي با كاربري بياباني ، شهري ، مسابقه و Enduro كاربرد دارد.

انجينهاي كلاس 350 تا 400 سي سي:

اين كلاس در واقع نخستين كلاس موتور سيكلتهاي پر قدرت ميباشد . سرعت، شتاب بالا و مصرف سوخت تقريبا مناسب از

مشخصه هاي اين نوع انجين مي باشد. اين انجين نيز تقريبا در تمامي موتورسيكلتها كاربرد دارد و در بين موتور سيكلتهاي sport

نيز بكار مي رود.

خريد موتور سيكلت

انجينهاي كلاس 500 سي سي:

اين كلاس در واقع معرف يك انجين پر قدرت است . در اين كلاس مصرف سوخت خيلي مهم نيست. اين نوع انجين را هم

در موتورسيكلتهاي خياباني (شهري) و هم در موتورسيكلتهاي مسابقه بكار مي برند.

انجينهاي كلاس 600 تا 750 سي سي:

اين نوع انجين معمولا در موتورسيكلتهاي شهري و توريستي (برون شهري) بكار گرفته مي شوند.

انجينهاي كلاس بالاي 750 سي سي:

 اين نوع انجين در موتور سيكلتهاي مسافرتي (توريستي) بزرگ كاربرد داشته و بيشتر اين مدلها از نظر طبقه بندي دركلاس موتور هاي فوق سنگين قرار دارند .وزن تقريبي اين موتور ها در حدود 280 تا 360 كيلو گرم مي باشد . اين نوع انجينها از نظر ابعاد و اندازه و توان خروجي در حدود 90 اسب بخار شبيه به انجين هاي به كار رفته در خودرو هاي كوچك مي باشد . سرعت تقريبي اين موتور سيكلت ها بيشتر از 200 كيلومتر در ساعت بوده و قيمت تمام شده يك چنين موتور سيكلتي با تجهيزات كامل معمولا بيشتر از قيمت يك خودروي شواري كوچك است .

درباره 2 برند خوب موتور سازي

هارلي ديويدسون (HARLEY DAVIDSON)

هيچ ليستي بدون حضور اين غول آمريكايي كامل نمي‌شود! هارلي ديويدسون يكي از قديمي‌ترين و بهترين برند هاي موتور سيكلت در جهان است كه كار خود را با ساخت دوچرخه‌هاي موتوردار آغاز كرد. اين برند، نمادين‌ترين برند توليد موتور سيكلت‌ است و مردم بسياري در سراسر جهان با آن خاطره دارند. هارلي براي هر سليقه‌اي يك موتور سيكلت دارد! واقعا كه اين كمپاني داستاني پر فراز و نشيب دارد و بارها مرگ را به چشم ديده است! اگر مي‌خواهيد درباره اين هيولاي بادي بيلدينگي بيشتر بدانيد، اصلا و ابدا مقاله‌ي جذاب هارلي ديويدسون؛ پسر بد آمريكا را از دست ندهيد! شايد بعد از خواند آن فكر كنيد كه هارلي ديويدسون بهترين مارك موتور سيكلت تاريخ است!

بهترين برندهاي موتور سيكلت

ياماها (YAMAHA)

ياماها يكي از قديمي‌ترين برند هاي موتور سيكلت ژاپني است. بنيانگذار اين كمپاني يك جمله جالب دارد: اگر مي‌خواهيد انجام دهيد، به بهترين شكل ممكن انجام دهيد! ياماها اولين مدل موتور سيكلت خود را در سال ۱۹۵۴ توليد كرد و در فقط ۶ سال به يك برند بين‌المللي تبديل شد و صادرات برند موتور سيكلت خود را به ايالات متحده آغاز كردند. موتور سيكلت ياماها بيشتر براي سواري‌هاي كوتاه و تفريحي طراحي شده است تا سواري‌هاي طولاني در جاده. يكي از دلايل محبوبيت اين برند موتور سيكلت قيمت منطقي ياماها است.

ايران تنها خريدار يونيت انژكتور چين

اين كارشناس رشته مهندسي مكانيك با بيان اينكه مبدع سيستم يونيت اينجكشن، شركت ميكوني ژاپن است كه پروژه آن با شكست مواجه شد، گفت: اين شركت ژاپني نتوانست پايداري عملكرد آلودگي اين محصول در توليد انبوه و در شرايط مختلف آب و هوايي را اثبات كند. شبيه اين كار را پرايد در مقطعي به اسم پرايد سي‌ال‌سي انجام داد كه بسيار مشكل‌دار بود. در بازار چين نيز شركت كيانجيانگ موتور سايكل اين كار را كرد و شكست خورد. يعني در هيچ جاي دنيا، اين سيستم در توليد انبوه موفق نبوده ولي چيني‌ها آن را وارد بازار ايران كرده‌اند.

دوزندگان، نفوذ سيستم يونيت انژكتوري به بازار ايران را ناشي از ضعف دستگاه‌هاي نظارتي دانست و گفت: در كشور ما ضمن صرف هزينه‌هاي بالا، به دليل نبود سيستم نظارتي در بخش داوم و پيمايش، ورود اين سيستم به كشور ميسر شده است. واقعيت اين است كه چيني‌ها تا به حال اين نمونه را به جايي نفروخته بودند ولي ما بازار خود را به راحتي در اختيار آنها قرار داديم.

هشدار كارشناسان به وزارت صنعت و محيط زيست

وي اظهار كرد: حدود يك سال پيش گزارشي توسط كارشناسان اين حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همينطور سازمان حفاظت محيط زيست ارسال و طي آن به اين دستگاه‌ها هشدار داده شد كه ممكن است داستان سي‌ال‌سي در پرايد، در موتورسيكلت انژكتوري نيز تكرار شود، كه تكرار هم شد و الان مي‌بينيم كه اكثر سيستم‌ها يونيت انژكتوري و پلانژري هستند نه انژكتوري واقعي و استاندارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۴۲ توسط:سانيا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :