دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

رنو ساندرو

رنو ساندرو از پيشرانه و پلتفرم X90 بهره مي‌برد. اين پيشرانه كه با كد K4M شناخته مي‌شود داراي حجم دقيق ۱۵۹۸ سي‌سي و قدرتي معادل ۱۰۵ اسب بخار (در ۵۷۵۰ دور در دقيقه) و گشتاور ۱۴۰ نيوتن در دور پائي ن (۳۷۵۰ دور در دقيقه) است كه اين نيرو از طريق يك گيربكس ۵ سرعته دستي و يا ۴ سرعته اتوماتيك به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌گردد. پيشرانه K4M در سال‌هاي گذشته به خوبي ثابت كرده است كه راندماني بالاتر و استهلاك كمتري نسبت به پيشرانه هايي همچون TU5 و XU7 دارد كه اين امر باعث مي‌شود تا اين خودرو به يكي از بهترين گزينه‌ها براي استفاده روزمره تبديل شود. اين ماشين كيفيت بدنه و قطعات خيلي خوبي دارد و بيشتر مردم رو توانسته در اين زمينه راضي نگهدارد و رقباي اين ماشين در ايران ماشين هايي همچون 207 و اچ سي كراس ميباشند كه رنو ساندرو از همه اين مدل ها يك سر و گردن بالا تر است.

۲- كيفيت مونتاژ بالا:

يكي از مهم ترين ضعف هاي بيشتر خودروهاي ساخت داخل، پائين بودن كيفيت ساخت آنها است و برخلاف اين مورد، يكي از مهم ترين نقاط قوت پلتفرم X90 كيفيت بالاي ساخت آن است و به همين دليل موفق شده تا از شركت بازرسي استاندارد ايران ۴ ستاره از ۵ ستاره كيفيت را به خود اختصاص دهد.

۳- فضاي مناسب سرنشينان:

هر وقت نام هاچبك به ميان مي آيد، هركسي ناخودآگاه به ياد خودروهائي با فضاي كم و تنگ خصوصاً در رديف عقب مي افتد، ولي در مورد خودروي رنو ساندرو وضعيت كاملاً متفاوت است، اين خودرو از صندلي‌هايي راحت و فضاي داخلي بزرگي سود مي‌برد كه باعث مي‌شود حتي پس از تنظيم صندلي‌هاي جلويي براي نشستن يك فرد بلند قد، بازهم فضاي كافي براي لم دادن و لذت بردن از مناظر اطراف براي سرنشينان رديف عقب فراهم باشد. و اين خودرو در بازار معاوضه خودرو جايگاه بسيار مناسبي دارد.

۴- سواري نسبتاً نرم و كاملاً مطمئن:

سيستم تعليق و فنر بندي رنو ساندرو، در رنج قيمتي خود از كارايي و عملكرد بسيار خوبي برخوردار است؛ به نحوي كه در زمان رانندگي، سواري نسبتاً نرمي را تجربه خواهيد كرد كه اين امر به لطف استفاده از سيستم تعليق مك فرسون در جلو و سيستم پيچشي H-Type با فنر مارپيچ در عقب اين خودرو حاصل شده است .

۵- سيستم ترمز مطمئن:

رنو ساندرو داراي ترمزهاي ديسكي خنك شونده در جلو است و به لطف مجهز بودن به سيستم ABS و EBD شركت BOSCH ترمزهاي قابل‌اعتمادي دارد و باعث مي‌شود كه در سطوح خيس و كم اصطكاك جاده‌ها عملكرد بسيار خوبي را از خود نشان دهد .

خدمات پس از فروش گسترده با كيفيت بسيار عالي:

خودروهاي پلتفرم X90 داراي شبكه خدمات پس از فروش بالا در سرتاسر ايران با كيفيت بالا توسط پرسنل متبحر و آموزش ديده با رويكرد جلب رضايت مشتري و حمايت ويژه از مشتريان وفادار است كه اين يكي از بارزترين نقاط قوت اين خودرو است كه در خودروهاي ديگر ديده نمي شود.

۸- مسئوليت اجتماعي:

اين خودرو داراي استاندارد يورو چهار واقعي است و ميزان توليد گازهاي گلخانه اي (كه موجب گرم شدن دماي زمين مي شود) شامل دي اكسيد كربن ، مونواكسيد كربن، NOX و ديگر گازهاي مضر در حد استاندارد جهاني است. همچنين ميزان خروج بخار بنزين از باك اين خودرو بر طبق استاندارد جهاني يورو چهار و ميزان آلايندگي آن حداقل است. در واقع مي توان گفت كه رن و ساندرو دوستار واقعي محيط زيست است. از حدود دو سال قبل در خودروهاي توليد شده از بلبرينگ چرخهاي كم اصطكاك با تكنولوژي روز استفاده شده است تا ميزان مصرف بنزين و آلايندگي بر طبق استانداردهاي روز دنيا باشد.

در نهايت بايد اضافه كرد كه رنو ساندرو محصولي باكيفيت، امن، كم استهلاك، كم آزار و قابل‌اعتماد با شبكه خدمات پس از فروش قوي و پشتيبان است كه به‌راحتي مي‌تواند تمامي نيازهاي يك خانواده كم‌جمعيت را در هر سني (جوان و يا ميان سال) براي استفاده روزمره پاسخگو باشد. اگرچه اين خودرو هم مانند بسياري ديگر از خودروهايي مونتاژ شده در داخل عاري از نقص نيست اما با وجود تمامي اين نقص‌ها بازهم يكي از بهترين گزينه‌ها در اين بازه قيمتي محسوب مي‌شود كه مي‌تواند لبخند رضايت را بر لبان شما بنشاند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۸:۳۹ توسط:سانيا موضوع: