دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

مزدا 3 اتاق قديم

 

مزدا ۳ وقتي كه وارد بازار شد ، به خاطر طراحي اسپرت و جوان پسندانه اي كه داشت توانست در كنار آوانته ، سراتو ، زانتيا و مگان كه طراحي و پياده سازي قديمي داشتند خيلي خوب عمل كند و براي همين فروش آن از اين خودروها خيلي بيشتر بود. مخصوصا در قشر جوان جامعه!

از طراحي بدنه هيچ ايرادي نميتوان گرفت. چراغ هاي عقب ، چراغ هاي عرضي و كمي بزرگ مي باشند كه صندوق عقب خودرو را يه خرده تپل نشان مي‌دهند! ميتوان ذكر كرد طراحي جلوي خودرو تا حدودي شبيه مزداهاي اسپرت مثل rx8 و rx7 درآمده كه بسيار جذاب و ديدني ميباشد. ميتوان اعلام كرد كه يكي از مهم‌ترين دلايل پيروزي مزدا ۳  قديم همين ظاهر جالب آن ميباشد كه بي شك بهتر از رقبايش است . و الان هم بازار خريد و فروش خودرو دست دوم مزدا در كشور وضعيت خوبي داره.

زماني در خودرو را باز مي كنيم مي‌بينيم كه زيبايي هاي مزدا ۳ هنوز هم ادامه دارد. طراحي داشبورد و خودرو خيلي شكيل صورت گرفته و به نسبت آوانته ، مگان و زانتيا بهتر ميباشد و شايد در رده ي سراتو قرار گيرد. البته باز هم اگر از من بپرسيد طراحي مزدا۳ شايد از سراتو هم يك پله بالاتر است . او‌لين چيزي كه جذابيت زيادي دارد آمپر هاي سه تايي مي باشند كه با پس زمينه ي سفيد و مشكي و اعداد نارنجي رنگ محيطي اسپرت را ايجاد ميكنند. طراحي داشبورد به شكلي ميباشد كه راننده به تمام ادوات و كليدها دسترسي دارد و مشكلي در استفاده از آنان نخواهد داشت. نكته ي ديدني اين ميباشد كه كيفيت خودرو بعد از اينكه حدود ۱۰ سال و يا بيشتر از قدمت خودرو گذشته حفظ شده و اين خود نشان مي دهد كه اين ماشين هنوز هم يك سامورايي ميباشد!!

صندلي هاي مزدا ۳ به خوبي سرنشينان را در بر مي گيرند ولي به خاطر سواري خشك و اسپرتي كه خودرو دارد ممكن است در بلند مدت يه خرده آزار دهنده باشند. ولي صدايي كه وارد كابين مي شود بسيار كم ميباشد. مگر اينكه دور موتور را از ۵۰۰۰ rp m رد كنيد!

اين خودرو به نسبت زماني كه وارد بازار شد آپشن هاي خيلي خوبي داشت. گرمكن صندلي يكي از آپشن هايي ميباشد كه ميتوان اعلام كرد در آن زمان هيچ ماشيني در رده ي مزدا ۳ آن را نداشت. سانروف ، سنسور باران ، سنسور نور و از همگي مهمتر يك سيستم صوتي خيلي خوب كه تركيب يك ماشين جوان پسندانه را كامل ميكرد. ولي سيستم مزدا ۳ در آن بازه زماني امكانات خيلي متعددي نداشت از لحاظ اينكه usb يا aux داشته باشد. اما از لحاظ كيفيت صدا ، تعداد باندها و برندي كه در باندها استفاده شده بود عالي بود و مي شد با كمي شخصي سازي يك صداي خيلي خوب از سيستم مزدا ۳ قديم گرفت. و به صورت كلي از نظر تجهيزات مزدا ۳ در رده اي بالاتر از رقباي خويش قرار مي‌گيرد و جديد و به روز بودن خودش را به رخ مي‌كشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۸:۱۸ توسط:سانيا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :