دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

خودرو هاي چيني پر طرفدار در بازار خودرو

اين روز ها بازار خريد و فروش خودرو خيلي پيچيده شده و قيمت ماشين ها به شدت افزايش پيدا كرده است و خريد خودرو خيلي كار سختي شده مخصوصا اگر ماشين مورد نظرمون كره اي، ژاپني، آلماني و ساير اين برند ها باشه. در اين مقاله ميخواهيم خودرو هاي چيني پر طرفدار و با كيفيت بالا رو به شما معرفي كنيم تا اگر قصد خريد خودرو داشتيد بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد.

از نظر سابقه‌ي برند، MG فراتر از ديگر خودروسازان چيني به نظر مي‌رسد، چراكه پيشينه‌اي انگليسي دارد و هنوز هم با حضور مديران و مهندسان اروپايي، در همكاري با گروه اصلي در چين، فعاليت مي‌كند. در سال‌هاي گذشته، اين شركت با عرضه‌ي مدل‌هاي ۵۵۰ و ۶، توجه علاقه‌مندان سدان‌هاي اسپرت را به خود جلب كرد و فروش موفقي داشت، هرچند كه استقبال خوب از كراس‌اور GS در بازار فروش خودرو دست دوم با قيمت نسبتا بالاي ۱۶۰ ميليوني را تجربه نكرد.

ام جي GT، به‌تازگي توسط مديا موتورز، وارد‌كننده‌ي رسمي MG در ايران؛ آماده‌ي فروش شده و از حدود يك سال پيش، در بعضي نمايندگي‌هاي اين شركت به نمايش درآمده است. اين خودرو در نمايشگاه خودروي مشهد، در دو تيپ ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پيش‌فروش شد كه داراي پيشرانه‌ي توربوشارژ ۱.۵ ليتري به قدرت ۱۲۷ اسب بخار با گشتارو ۲۱۰ نيوتن‌متر است. اين خودرو براي رسيدن به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت، ۱۰ ثانيه زمان مي‌برد و حدود ۸ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر، مصرف سوخت خواهد داشت.

خودروي GT در تيپ ۲۰۱۶، با قيمت ۱۰۷ ميليون تومان و در تيپ ۲۰۱۷ با قيمت ۱۱۵ ميليون تومان در نمايشگاه مشهد پيش‌فروش شد كه به ترتيب، ۱۴ روز كاري و ۲۱ روز كاري، زمان تحويل خواهد داشت. خريد نقدي اين خودروها با تخفيف ويژه همراه است و در نتيجه‌ي آن، تيپ ۲۰۱۶ به قيمت ۱۰۰ ميليون تومان و تيپ ۲۰۱۷ به قيمت ۱۱۰ ميليون تومان قابل خريد خواهد بود. تسهيلات اقساطي اين خودرو، مي‌تواند ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه و ۳۶ ماهه باشد كه در حالت ۳۶ ماهه براي تيپ ۲۰۱۶، پس از پرداخت مبلغي نزديك به ۴۲ ميليون تومان ظرف ۴۵ روز پس از ثبت نام، اقساط ماهيانه ۲.۴۷۰ ميليون تومان، با چك‌هاي سه ماهه، انجام مي‌شود.

ام جي 360؛ محصول سايك موتورز، مونتاژ تبريز

شركت مديا موتورز، نماينده‌ي رسمي فروش محصولات MG در ايران محسوب مي‌شود، اما گروه پارس‌موتورز با تأسيس كارخانه و خط مونتاژ در تبريز، اقدام به عرضه‌ي مدل 360 خواهد كرد. جاي خالي پارس‌موتورز و محصولات آن‌ در نمايشگاه خودروي مشهد احساس مي‌شد؛ اما با خبر شديم كه توليد MG 360، در تبريز آغاز شده است و به‌زودي پيش‌فروش مي‌شود. برند MG كه حدود ۹۳ سال پيش در انگلستان بنيان نهاده شد، امروزه در مالكيت گروه صنعتي سايك موتورز قرار دارد. با اينكه خط مونتاژ MG در بيرمنگام انگليس، همچنان فعال است و دفتر مركزي اين شركت هم محسوب مي‌شود؛ بخش اصلي قطعات، در چين توليد مي‌شوند و خودروهايي نظير 360، در اين كشور عرضه نخواهند شد. با اين اوصاف، نمي‌توان پيش‌داوري كرد و مدل 360 را بي‌كيفيت دانست؛ چراكه نسخه‌ي قبلي اين خودرو به نام ۳۵۰، عملكرد قابل قبولي داشت.

پيشرانه‌ي مدل 360، مشابه مدل 350 است و همچنان با نمونه‌ي ۱.۵ ليتري تنفس طبيعي عرضه مي‌شود كه قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نيوتن‌متر خواهد داشت. اين خودرو براي رسيدن به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت، حدود ۱۱ ثانيه زمان مي‌برد و مصرف سوخت ۷ تا ۸ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر ارائه مي‌كند. نمونه‌ي ديگري از MG 360، با پيشرانه‌ي توربوشارژ ۱.۴ ليتري وجود دارد كه فعلا خبري مبني بر فروش آن در ايران نيست. اين مدل، قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نيوتن‌متر فراهم مي‌كند كه با جعبه‌دنده‌ي ۷ سرعته‌ي خودكار و دوكلاچه، در زماني حدود ۸ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت خواهد رسيد.

آپشن‌هاي به‌كاررفته در MG 360، راضي‌كننده و مواد به‌كاررفته قابل قبول هستند و صندلي‌ها راحتي مناسبي براي ۴ نفر ارائه مي‌كنند. نمايشگر لمسي ۷ اينچ، دوربين عقب،كامپيوتر سفري با ناوبري ماهواره‌اي، سنسورهاي جلو و عقب، سيستم‌هاي ABS ,EBD ,BA ,TCS ,ESP و TPMS، فناوري Start-Stop، تهويه هواي خودكار، صندلي چرمي، سيستم صوتي مجهز به ورودي USB و AUX همراه ۶ بلندگو و اتصال بلوتوث، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان،رينگ ۱۶ اينچي آلومينيوم، چراغ‌هاي روشنايي روز و سانروف، از مهم‌ترين امكانات اين خودرو محسوب مي‌شوند.

خودروي MG 360، در كشور چين با برند سايك موتورز عرضه مي‌شود و خط مونتاژ آن با برند MG، هم‌اكنون در تبريز فعال شده است. گفته مي‌شود كه اين كارخانه، حاصل سرمايه‌گذاري مشترك و ۵۰-۵۰ بين سايك موتورز چين و پارس‌موتورز ايران خواهد بود تا نهايتا به‌عنوان پايلوت توليد MG در خاورميانه با تيراژ ۱۰ هزار دستگاه در سال، فعاليت كند. طي تماس تلفني با روابط عمومي پارس موتورز در تبريز، خبر از پيش‌فروش اين خودرو تا هفته‌ي آينده داده شد. نمونه‌ي دنده‌ي دستي، با قيمتي در حدود ۵۳ ميليون تومان و نسخه‌ي مجهز به گيربكس اتوماتيك و آپشن‌هاي بيشتر، با قيمت ۶۲ ميليون تومان فروخته خواهد شد.

BYD E6؛ ون تمام الكتريكي با رنج مسافت ۴۰۰ كيلومتر

هرچند برند BYD براي مردم كشورمان، ناشناخته و كم‌اهميت به نظر مي‌رسد؛ در كشور چين شهرت بالايي دارد و البته با محبوبيتي فراتر از شركت‌هاي چري و جك، فعاليت مي‌كند. پيش از اين با شاسي‌بلند S6 از برند BYD آشنا شده بوديم كه پلت‌فرم و بدنه‌اي مشترك با لكسوس RX 350 داشت؛ اما در نمايشگاه مشهد، متوجه يك ون مدرن با پيشرانه‌ي الكتريكي شديم كه بنا به ادعاي BYD، با هر شارژ كامل باتري‌هاي ۹۰ كيلووات ساعت، مي‌تواند مسافتي نزديك به ۴۰۰ كيلومتر بپيمايد. اين خودرو با نام E6 شناخته مي‌شود و در كمال ناباوري، براي فروش در ايران آماده مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۵:۳۵ توسط:سانيا موضوع: