دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

هنگام كارشناسي خودرو به چه مواردي توجه كنيم؟

كارشناسي خودرو به بررسي كامل خودرو از نظر بدنه، فني و موتور به منظور تعيين ميزان سلامت خودرو و ارزش واقعي آن گفته مي‌شود. بسياري از افرادي كه به دنبال خريد خودروي دست دوم و يا حتي صفر هستند براي اطمينان از سلامت خودرو نيازمند استفاده از كارشناسي تخصصي خودرو هستند. اين مقوله با معاينه فني خودرو متفاوت است. چون در معاينه فني ارزش واقعي خودرو تعيين نمي‌شود.كارشناس فردي است كه در تمامي قسمت هاي خودرو سررشته كلي در زمينه موتوري گيربكسي رنگ و بدنه ، جلوبندي... دارد شركت هاي بسياري هستند كه در اين زمينه تخصصي كار مي كنند همانند شركت كارشناسي خودرو اتوبلد ، حافظ خودرو وغيره... كه مي توانيد كمك بسياري در خريد خودروهاي دست دوم دلسته باشيد

خودروها از قسمت‌هاي مختلفي تشكيل شده‌اند و مهمترين بخش خودرو و قلب تپنده آن، موتور خودرو و سيستم محركه است. در واقع زماني كه بحث كارشناسي فني خودرو پيش مي‌آيد، بايد به موتور، گيربكس، دياگ و ساير اجزاي تشكيل دهنده آن فكر كنيم. خيلي‌ها بخش فني خودرو را با بخش فني بدنه آن اشتباه مي‌گيرند كه در واقع اين دو تفاوت‌هايي با هم دارند. طبق آمار منتشر شده اغلب مالكين خودرو در كشور هر 5 الي 6 ماه يك بار اقدام به تعويض قطعات ماشين و بررسي عملكرد فني آن مي‌كنند. اين مسئله نشان مي‌دهد كه كارشناسي خودرو خواه كارشناسي فني و خواه كارشناسي بدنه از اهميت زيادي برخوردار است.

معمولا، خودروهاي نو كمتر نياز به بررسي فني دارند و خودروهاي دست دوم نياز بيشتري به اين نوع كارشناسي دارند. آگاهي از عملكرد خودرو و همچنين بررسي شاخصه‌هاي فني آن مي‌تواند شما را در نگهداري بهتر از خودرو كمك كند. به ياد داشته باشيد كه خودروهاي دست دوم از نظر ظاهري ممكن است سالم به نظر برسند، اما از نظر فني مي‌توانند بسيار ضعيف باشند و شما را با مشكلات زيادي مواجه كنند. پس، توصيه ما اين است كه اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد تا با نحوه بررسي فني ماشين آشنا شويد.

يكي از مواردي كه پنهان كردن آن از ديد خريداران شايع تر است رنگ آميزي مجدد خودرو است. هر چند كه در بسياري از موارد دليل اين پنهانكاري تنها به دست آوردن سود بيشتر نيست و بسياري از فروشندگان خودرو˓ خود از آن بي خبرند. از اين رو بهره گيري از تخصص كارشناسان رنگ خودرو در جلوگيري از ضررهاي مالي احتمالي بسيار موثر خواهد بود. بعلاوه زيبايي ظاهري خودرو نيز براي بسياري از ما از اهميت ويژه اي برخوردار است. 

ضرورت كارشناسي رنگ خودرو

بسياري از افرادي كه قصد خريد خودروي دست دوم دارند براي اطمينان از سلامت خودرو به كارشناس رنگ خودرو نيازمند هستند. از آنجا كه در ايران، صنعت تعمير و بازسازي خودرو به طور چشمگيري پيشرفت كرده است و اشخاص ماهري در اين زمينه مشغول به كار هستند، در معاملات خريد و فروش خودرو نياز به يك كارشناس متخصص بيش از پيش احساس مي‌شود. تشخيص رنگ خودرو، نوع و ميزان خسارت وارد شده به خودرو را مشخص مي‌كند كه مي‌تواند هزينه‌هاي احتمالي را كه ممكن است در آينده براي خريدار پيش بيايد را از بين ببرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۲۱ توسط:سانيا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :