دنياي ماشين و موتور دنياي ماشين و موتور .

دنياي ماشين و موتور

ديگنيتي و فيدليتي

بهمن موتور ديگنيتي، محصولي جديد از شركت بهمن موتور است كه در واقع توسط دانگ فنگ چين طراحي و توليد شده و نام اصلي آن دانگ فنگ ix5 است.

 ديگنيتي در سال 2018 معرفي شد و البته از آنجا كه محصولات دانگ فنگ در ايران چندان خوش‌نام و نشان نيستند، بهمن موتور در اقدامي هوشمندانه اين شاسي بلند را با نام و برندي ديگر عرضه مي‌كند.

اما اگر بخواهيم بدون تعصب در مورد طراحي ظاهري و كابين بهمن موتور ديگنيتي نظر دهيم، بايد بگوييم با خودرويي زيبا و جذاب روبه‌رو هستيم كه اين نشانه حركت رو به جلو چيني‌ها در طراحي محصولات است اما مي‌توان گفت ديگنيتي هم مانند بسياري ديگر از چيني‌ها، تنها و تنها زيباست و ويژگي‌هاي فني آن تطابقي با ظاهر زيبايش ندارد.

مشخصات ديگنيتي به اين شرح است كه يك موتور 1.5 ليتري 4 سيلندر توربو در آن به كار رفته كه 148 اسب بخار قدرت  و 220 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌كند و ظاهرا با چري تيگو 7 مشترك است. براي انتقال اين قدرت يك جعبه دنده CVT در نظر گرفته شده و در مجموع باتوجه به وزن 1570 كيلوگرمي ديگنيتي، نمي‌توان انتظار عملكردي خوب را داشت.

 بد نيست به اين نكته اشاره كنيم كه موتورهاي حجيم‌تر و با قدرت بالاتر هم براي دانگ فنگ ix5 در نظر گرفته شده اما بهمن موتور ضعيف‌ترين موتور را براي بازار ايران انتخاب كرده است.

بهمن موتور ديگنيتي از نظر تجهيزات رفاهي و ايمني شرايط مطلوبي دارد و امكاناتي همچون سيستم‌هاي ترمز و كنترل كشش، كنترل حركت خودرو در سراشيبي و سربالايي، دوربين ثبت كننده رانندگي، فرمان چرمي به همراه كليدهاي كنترلي، سانروف پانوراما، در صندوق عقب برقي، دوربين ديد عقب، سنسور جلو و عقب، ورود و استارت بدون كليد، چراغ‌هاي جلو و عقب هوشمند، تهويه مطبوع اتوماتيك، كروز كنترل، سنسور باران و موارد ديگر را در اختيار سرنشينان قرار مي‌دهد.

از مهم‌ترين رقباي بهمن موتور ديگنيتي در بازار ايران مي‌توانيم به چري تيگو 7، جك X7 يا KMC K7، پژو 2008 و سانگ يانگ تيوولي اشاره كنيم.

شركت بهمن موتور چندي قبل، خبر از توليد يك شاسي بلند جديد به نام بهمن موتور فيدليتي داد كه در اصل محصولي از يكي از زيرمجموعه‌هاي چري به نام جتور و با مدل X70 است كه نام آن در ايران تغيير كرده تا اثر تحريم‌ها را به اين ترتيب خنثي كرده باشند و خللي در توليد بهمن موتور فيدليتي ايجاد نشود كه در ادامه به مشخصات فيدليتي ميپردازيم.

بهمن موتور فيدليتي يا همان جتور X70 در سال 2018 معرفي شد و به سرعت به بازارهاي كشور چين راه پيدا كرد. طراحي بهمن موتور فيدليتي را مي‌توان خوب ارزيابي كرد اما حقيقت آن است كه در مواجهه با رقباي هموطن خود، كار سختي در پيش دارد. 

بهمن موتور فيدليتي از يك موتور 1.5 ليتري 4 سيلندر توربو بهره مي‌برد كه مي‌تواند 155 اسب بخار قدرت و 230 نيوتن متر گشتاور توليد كند. براي انتقال اين قدرت يك جعبه دنده 6 سرعته اتوماتيك دو كلاچه در نظر گرفته شده است. با توجه به اين مشخصات فني فيدليتي، نمي‌توانيم انتظار يك خودرو سريع و پرقدرت را داشته باشيم در حالي كه لازم است به دليل استفاده از توربوشارژر، از بنزين باكيفيت استفاده كنيم.

از تجهيزات مهم بهمن موتور فيدليتي مي‌توانيم به فرمان برقي، كنترل حركت در سربالايي، هشدار حركت بين خطوط، تشخيص نقاط كور، سيستم صوتي با 8 بلندگو، ورود و استارت بدون كليد، كروز كنترل، دوربين 360 درجه، سانروف پانوراما، دوبين ديد عقب و سنسور عقب اشاره كنيم.

مهم‎‌ترين رقباي بهمن موتور فيدليتي در بازار ايران را بايد چري تيگو 7 و جك X7 و يا همان كرمان موتور K7 اشاره كنيم كه رقابت جالبي بين اين خودروهاي شاسي بلند چيني ايجاد مي‌كند. بايد ببينيم بهمن موتور، قيمت فيدليتي را چه زماني اعلام خواهد كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۰:۱۳ توسط:سانيا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :